Monday, February 14, 2011

14 haribulan- cinta cinta





oryte, 14hb.. bukan kerana hari ini 14hb ,jihan tulis sal 14 haribulan. sebenarnya da lame nak buat entry pasal 14 hari bulan, tapi tak ada masa , waktu dan mood untuk menulis a.k.a menaip. Hurm!!! empatbelas hari bulan.dalam banyakbanyak tarikh.. tarikh ni bole tahan banyak la peristiwa berlaku.. OHHH! sesi luahan perasaan.


(kisah kapel) otw umo 20 tahun ;secara jujur 
jihan pernah suka orang ( tak  normal kalau tak suka, kan kan?)
jihan pernah sakitkan hati orang. knape sakitkan hati org? tak sengaje
jihan pernah tolak ajakan kua,  kenape x kua?kalau ramai2 bole :)
jihan pernah tolak ajakan makan. knape tolak? makan dengan family lg bes
jihan pernah tampar orang ( ok, jihan tipu pasal tampar)
jihan pernah tolak 3 orang(dorang ajak kapel) kenape tolak?tak terbuka hati
jihan pernah direject! haha( ok tipu lagi) macam mane nak tau kene reject  kalau jihan xpenah mengaku :p)
jihan pernah kapel sekali je( yg betolbetol punye) 14hb, nak cakap first love? tak la kot! first kapel ajee.


okayh!!! mase jihan kapel, sorang je taw. munirah abd ghani. kenape dia? sebab muni kenal dia.. kot la.. , jihan tak segan dengan muni bile jihan ada problem dengan dia, tanya pendapat,. muni bole tahan la. ape yang jihan rase betul, jihan buat.
kenape orang lain tak taw? patut ke bagitau kawankawan? memang patot sebenarnye, tapi macam tu la. jihan tak nak hebohheboh yang AKU SEORANG ADE PAKWE..its not me.
sorry la ye kpade kawan2 yang tacing(sebab jihan bagitau lepas putus) :p


bila nak dibandingkan, antara single dan double.! yang mane bes???? ntahlaa. xtau nak cakap ape. tapi bile da kapel, lepastu putus.. you will notice the differrence (obviously) yelaa, biase call, biase text. tetibe hp tu da mcm silent mode da. senyap. tak ade bunyi langsung. kadang-kadang teringat, senyum sesorang pon ade! pastu muula la rindu.mula la rase nyesal. it is hurt when you miss someone yang pernah korang sayang. siyesly! no doubt.. 


mula lah, play certain certain lagu. ade kenangan konon. tapi mesti ade punye. for me, jihan tak bole dgr lagu, Yang sempurnakanku-sixth sense, dealova-once, kimia-melda ahmad. dulu tak bole dengar lepas putus, sekarang afta 3bulan da bole dengar. haritu ada jumpa dia ng along, acik n angah, lepas tu teros balik umah, da tade da rindu rindu. rase kosong. siyesly. why eyh?


hurm, kadang-kadang jihan terfikir, kenape Allah temukan kita dengan orang yang salah? 
1)memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2)memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3)memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4)memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5)memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6)memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7)memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8)memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9)memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.



huhu!!! raserase, nilah entry paling panjang. terbaek dari jihan.!!!!! jihan pernah baca ' jodoh untuk seseorang tu ade' cume cepat atau lambat saje. so, fasten ur seatbelt, chill, rilex, enjoy :p


kadang-kadang susa lah nak cari yang betolbetol ikhlas, ish ish ish. sabaw ajelahh!!! 
hmmm,  xoxo: srikandi jihan





selamat menyambut maulidur Rasul. sama-sama kite memperingati perjuangan junjungan besar kita Rasulullah S.A.W :)











2 comments:

  1. giler panjang entry...
    I still remember you text me..
    'i think im falling in love '

    ReplyDelete
  2. lu kene kencing la der :P
    donut pon kene. HAHAHAA!
    sorry babe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...